Dünyanın önde gelen haber siteleri eylül ayında keskin trafik düşüşü kaydetti; Amerikan seçiminde 2020’ye göre daha az trafik gördü
“`html
T24 Dış Haberler
ABD’nin en önde gelen 50 haber sitesinin hemen hemen tamamında, eylül ayında dikkat çekici bir okuyucu trafiği düşüşü gözlemlendi. Benzer bir durum, Birleşik Krallık’taki en popüler 10 haber kaynağında da yaşandı; hiçbirisi eylül ayında trafik artışı elde edemedi. Bu düşüşte, Google’ın Mart 2024’te başlatıp Kasım 2024’te derinleştirdiği algoritma değişikliklerinin rol oynadığı düşünülüyor. Söz konusu süreç, tarihin en uzun “Google arama dalgalanması” olarak kaydediliyor.
Press Gazette’in incelemesine göre, ABD’deki en çok ziyaret edilen on haber sitesinin hepsinde, ağustos ayına göre belirgin bir trafik kaybı meydana geldi. En büyük düşüş, Yahoo Finance’ta (önceki aya göre %11,3’lük azalma ile 144,4 milyon ziyaret) ve üçüncü sıradaki Fox News’te (yüzde 11,2 düşüş ile 260,2 milyon ziyaret) kaydedildi.
Ağustos ayında önde gelen 10 yayından 8’i bir önceki aya kıyasla ziyaretçi sayısında düşüş yaşamıştı. Bunun nedeni, geçmiş temmuz ayının “olaylı” olmasına bağlanıyordu; zira Paris Olimpiyatları, Joe Biden’ın ABD başkanlık yarışından çekilmesi ve Donald Trump’a yönelik suikast girişimi gibi önemli olaylar gerçekleşmişti. Ancak eylül ayında da ABD’de birçok mühim gelişme yaşandı; Kuzey Carolina’yı vuran Helene Kasırgası, Trump’a karşı ikinci bir başarısız suikast girişimi ve Trump ile Kamala Harris arasındaki ilk televizyon tartışması gibi olaylar dikkat çekti.
İlk 10 içindeki yayın organlarının hiçbiri eylül ayında büyüme göstermedi.
Eylül ayında en az trafik kaybı, The New York Times (yüzde 1,9 azalma ile 355 milyon) ve Forbes’ta (yüzde 2,1 düşüş ile 113 milyon) görüldü. Ayrıca, CNN’in ziyaretçi sayısı da yüzde 4’lük bir düşüşle 424 milyona geriledi. Bu site, etki alanını genişletmek için önümüzdeki ay uygulamaya koyacağı ilk ödeme duvarıyla dikkat çekecek.
Temmuz ve ağustos aylarında ABD’nin en popüler dokuzuncu haber kaynağı olan The Daily Mail, eylül ayında onunculuğa geriledi (aylık yüzde 7,5’lik düşüşle 113 milyon). İlk on içinde yer alan Forbes dışında yükselen tek site ise, ziyaretçi sayısı %9,5 azalarak 147,2 milyona düşmesine rağmen bir basamak yukarı çıkan People oldu.
Ağustos ayına göre ziyaret sayısında artış gösteren tek kuruluş ise, trafiği yüzde 20,7 artarak 92,5 milyona ulaşan ve listede beş sıra yükselen CBS News oldu.
Birleşik Krallık’taki yayıncıların durumu da olumsuz
Birleşik Krallık’taki önde gelen 50 haber sitesinin dörtte üçünden fazlası, ağustos ayına kıyasla eylül ayında izleyici kaybı yaşadı.
Ipsos iris’in verileri, eylül ayında en fazla izleyici düşüşünün üç ulusal haber kaynağında yoğunlaştığını gösterdi: Daily Star (3,1 milyon, yüzde 28 düşüş), “the i” (6,8 milyon, yüzde 23 düşüş) ve Sky News (16,3 milyon, yüzde 20 düşüş).
Geçen yıl boyunca İngiltere’nin en büyük ticari haber sitesi olma unvanını taşıyan The Sun, eylül ayındaki sıralamada hem The Guardian’ı hem de Mail Online’ı gerisinde bıraktı.
Birleşik Krallık’taki haber sitelerinin hiçbiri eylül ayında büyüme gösteremedi.
Google’ın algoritma güncellemeleri
Google, arama sonuçlarında spam içerikli sitelerin üst sıralarda yer almasını engellemek amacıyla yıllardır çeşitli iyileştirmeler yapıyor ve algoritma değişiklikleri gerçekleştiriyor.
Bu yıl, güncellemeler hız kazanarak daha da çeşitlendi. İlk olarak mart ayında bir çekirdek güncelleme ile algoritmada temel değişiklikler yapılmış, ardından ağustos ve kasım ayında iki yeni çekirdek güncellemesi ile bu düzenlemelere devam edilmiştir.
Kasım 2024’te en son geniş çekirdek algoritma güncellemesi yayınlandı. Bu güncellemenin amacı, Google’ın arama sistemlerini “iyileştirmek” olarak belirlenmiştir.
Google’ın yılda birkaç kez gerçekleştirdiği bu algoritma değişiklikleri, içeriklerin değerlendirilişini ve sıralamasını yeniden gözden geçirerek genel arama deneyimini iyileştirmek üzerine tasarlanmıştır.
Algoritma hakkında yapılan duyurularda, internet sitelerinin trafiklerinde kayda değer değişikler olabileceğine dikkat çekilmiştir. Google, web sitelerinin trafiklerinin “normalleşmesi” için birkaç aya ihtiyaç olabileceğini belirtmiştir.
Bu durumu bazı yorumcular, “tarihteki en uzun Google arama dalgalanması” olarak değerlendirmektedir.
Önde gelen medya organları, 2024 ABD seçimlerinin gerçekleştirildiği gün, 2020’ye kıyasla daha az trafik aldılar. Similarweb’in verilerine göre, önde gelen haber siteleri 2024 ABD seçimlerinin yapıldığı salı ve ertesi gün olan çarşamba günlerinde, 2020’ye göre toplamda %7,5 daha az ziyaretçi aldı. Similarweb, Associated Press, Substack ve Axios’un iki seçim arasında en çok büyüyen siteler arasında yer aldığını belirtirken; Politico, Fox News, The Guardian ve The New York Times’tan önemli ölçüde trafik kayıpları yaşandığını kaydetti. Bu rakam, 2020 seçimlerinin aynı günleri ile kıyaslandığında %19,4’lük bir düşüş göstermektedir. The New York Times (62,4 milyon) en çok ziyaret edilen ikinci medya organı oldu, ancak onun da trafiği %36,3 azalma yaşadı. Listedeki en popüler üçüncü yayıncı olan Fox News, 2020 seçimlerine göre %46,8 düşüş yaşayarak en çok ziyaret edilen ilk 50 site arasında beşinci en büyük düşüşü kaydetti. Seçim gecesi en çok ziyaret edilen 10 haber sitesi arasında en büyük kaybı yaşayan Fox, onu The New York Times ve CNN takip etti. AP (yüzde 247,1 artışla 47,6 milyon ziyaret) en çok kazanan haber sitesi olurken, onun hemen ardından NBC News (yüzde 120,2 artışla 44,3 milyon) ve USA Today (yüzde 70,1 artışla 27,7 milyon) geldi. İlk on sıradaki diğer sitelerde ise tek haneli yüzde puanlık değişiklikler gözlemlendi. Trafik düşüşleri, 2024 seçimlerinin sonucunun belirginleşme hızını yansıtıyor olabilir; zira 2020 seçimlerinin sonucu günler sürdü. Seçim gecesi en çok ziyaret edilen 50 haber sitesi arasında en hızlı büyüyen site, 2020’de 1,8 milyon olan ziyaretçi sayısını %291,7 artırarak geçen hafta 7,2 milyona çıkaran Axios oldu. |
“`