Mobil bankacılıkta tehlike: Mahkeme bankayı kusurlu buldu, hesaplarınızı hemen kontrol edin!

F.O.’ya 100 Bin TL’lik Dolandırıcılık Davasında Banka %70 Kusurlu Bulundu

Karşıyaka ilçesinde yaşayan F.O., geçen yıl eylülde para çekmek için gittiği otomatik para çekme makinesinde (ATM) kartlarının blokeli olduğunu fark etti. Bu durum üzerine ilgili bankaya başvuran F.O., yapılan incelemede, vadeli hesabındaki 100 bin lirasının önce vadesiz hesabına, ardından İ.B. isimli bir kişiye gönderildiği tespit edildi.

İşlemi kendisinin yapmadığını belirten F.O., 100 bin liranın iadesini talep etti ancak banka bu talebi kabul etmedi. F.O, çözüm için Karşıyaka Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu.

Tüketici Hakem Heyeti, sorunun çözümü için bilişim uzmanlarından oluşan bir bilirkişi heyetinden rapor istedi. Raporda, F.O’nun hesabından iki kez para transferi yapılmaya çalışıldığı kaydedildi. İlk işlemde, İ.B’nin hesabına yapılan para gönderimi banka tarafından şüpheli işlem olarak iptal edilmişti.

GÜVENLİK ÖNLEMLERİNİN YETERSİZLİĞİ

Bilirkişi raporunda, internet bankacılığı şifresinin sıfırlandığı ancak bazı dijital kanallara kısıt konulmasına rağmen hesaplara bloke konulmadığına dikkat çekildi. Raporda, banka tarafından telefonla teyit alma ya da kısa mesajla doğrulama gibi güvenlik önlemlerinin uygulanmadığı, bu nedenle banka tarafından gerekli özenin gösterilmediği ifade edildi.

TÜKETİCİ VE BANKA KUSURLU BULUNDU

Tüketici hakem heyetinin kararına itiraz eden banka, İzmir 3. Tüketici Mahkemesine başvurdu. Mahkeme, olayda iki tarafın da kusurlu olduğunu belirtti. Mahkemeye göre, bankanın şüpheli işlem mekanizmasını uygulamaması nedeniyle zarar meydana geldi. Mahkeme, bankayı %70, tüketiciyi ise %30 kusurlu buldu.

Mahkeme kararı sonrasında, banka tarafından F.O’ya 70 bin lira ödenmesine hükmedildi. F.O’nun avukatı Zümbül Nur Ezikoğlu, bankaların kişisel bilgileri, mevduatları ve birikimleri koruma yükümlülüğü taşıdığını vurguladı. Ayrıca, mahkemenin dolandırıcılık eyleminde bankayı %70 kusurlu bulduğunu belirtti. Ezikoğlu, “Kusurun tamamen bankada olduğu kanaatindeyiz, ancak mahkeme kamu vicdanını gözeterek tüketicinin de kısmi bir kusurunun bulunduğuna karar verdi” şeklinde konuştu.

 

Related Posts

Son dakika | Moody’s Türkiye’nin kredi notunu açıkladı

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s, Türkiye’ye ilişkin değerlendirmesini yayımladı. Moody’s, Türkiye’nin kredi notunu “B1″den “Ba3″e yükseltti, görünümünü “pozitif”ten “durağan” olarak değiştirdi. Kuruluş, Temmuz 2024’te …

Resmi Gazete’de yayımlandı: Kredi kartı kullanan herkesi ilgilendiriyor

Kredi kartı kullanıcılarını ilgilendiren önemli bir gelişme yaşandı. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın faiz indiriminin ardından kredi kartı faiz oranlarında da güncellemeye gidildi.

Kütahya’da İşçiler Sıcak Havada Çalışıyor

Kütahya’da inşaat işçileri, 40 derece sıcaklıkta zorlu mesai ile ailelerini geçindirmeye çalışıyor.

Denize kentsel atık su deşarjının bedeli ağır oldu! 1.3 milyon lira ceza kesildi

Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan açıklamaya göre, Yalova İl Müdürlüğü ekiplerince bölgede yapılan denetim ve incelemeler sonucu Yalova Belediyesinin yağmur suyu hattından denize kentsel atık su deşarj ettiği belirlendi. Yapılan analizler …

BDDK raporu: Çoğunluğun hesabında 100 lira dahi yok

Avrupa ülkeleri arasında gelir eşitsizliğinin en yüksek olduğu ülke olan Türkiye, aynı zamanda dolar milyoneri sayısını en hızlı artıran ülke durumunda. Mevcut ekonomi politikaları sermaye tarafına kazandırırken, gelir dağılımında uçurum büyüdü.

Dedik Köyü’nde Tarımsal Kalkınma

Dedik Köyü Kooperatifi, 11,5 milyon lira hibe ile modern tarım ekipmanları kazandı.